Wednesday 6 July 2011

BSUrSICUB4

Dek kesejukan pagi yang melampau aku pun terkezot. Dikelilingi dengan bunyian-bunyian dari surau-surau dan masjid disekeliling. Tidak kurang bunyi kenderaan seperti kereta, lori, bas dan kereta api. Hurm... Tiba-tiba aku teringat dengan satu akronim yang diberikan oleh djubet sebagai 'esaimen' ketika dia memberi respon mengenai post aku difesbuk. Well itu aku, saja-saja mengepos komen yang berbaur kontroversi. Ada kebenarannya. Tapi saja ingin melihat refleksi orang ramai terhadap perkara itu. Hehehe, takpelah aku tak kesah pun, at least masih ada yang memandang dan suka mengacauku, tak gitu.
Berbalik kepada djubet, dia telah memberi aku satu akronim BSUrSICUB4 sebagai 'esaimen'... Mula-mula aku terfikir, apakah benda ini, adakah lagi satu pencarutan [lah sangat]... Hehehe, xdelah... Aku pun menGoogle di internet. Tiba-tiba aku berjumpe dengan sebuah blog yang bernama seperti akronim tersebut. Wow, ini lagi hebat daripada aku, lagi best dan matang... Tapi aku tak tahu gerangannya... Well aku pun start membaca, 'esaimen' katakan... Lumpy btul aku seperti Slump Test... Hehehe, tu lah tak matang lagi berfikir. Tu jadi macam tuh...

Actually BSUrSICUB4 adalah akronim kepada suatu klausa bahasa Inggeris 'Be as yourself as I see you before' atau dalam erti kata lainnya adalah 'Jadilah kamu sebagai mana aku kenali sebelum ini'... Hurm klausa ini menjadikan aku lebih binggung... Aku perlu menjadi seperti diriku sebelum ini... Aiiih, besar maknanya tuh... Tiba-tiba aku menjadi taksub dengan klausa ini... Hehehe, memang aku ni bebeng sket, suka memikir benda-benda yang tak perlu difikirkan. Ini disebabkan skop atau ruang lingkup yang terlalu besar. Ini kali pertama aku bergerak kebelakang, melihat siapa aku sebelum ini, di permulaan pertemuanku ngn djubet di IPGKTI...

Berubah sangat ke aku nih? Entahlah, ini bagaikan satu soalan subjektif, bergantung kepada siapa yang menjawabnya. Bagi seseorang yang observant, memang nampak 'perubahan' kot... Ih, entahlah... Kalu nak ikutkan aku sebelum ini seorang yang kuat tension, EQ lemah katekan... Tapi bak kata orang, kita tak perlu berubah secara drastik, lakukan perubahan yang baik secara perlahan dan berterusan... Alamak gaya motivator pulak dah...

p/s: BSMySUCMB4... hurm camner yang korang tengok aku masa dulu... Anyway perubahan keadaan sekeliling menjadikan aku berubah juga... aku sekadar pemboleh ubah yang bergerak balas bukan pemboleh ubah yang dimalarkan.... constant saja... hehehe

No comments:

Post a Comment